Lila Rose, un lider în mișcarea proviață, a declarat că aplicația TikTok le-a blocat reclamele atât pe contul personal, cât și pe contul platformei pe care a fondat-o, Live Action.
Rose a făcut anunțul pe Twitter, spunând că această restricție dă dovadă de „părtinire politică extremă”.
„Din păcate, cenzura nu este un lucru nou cu care ne confruntăm. Companiile mari de tehnologie joacă un rol foarte mare în viețile noastre, inclusiv prin modul în care iau hotărâri cu privire la informația cu care venim în contact,” a spus Rose într-o declarație. „Trebuie să ne ridicăm împotriva acestei cenzuri nedrepte. În timp ce cerem în mod respectuos reintegrarea reclamelor noastre pe TikTok, noi continuăm, de asemenea, răspândirea mesajului nostru pe toate celelalte platforme de social media”.
Rose a mai remarcat că deși reclamele Live Action au fost interzise, organizației Planned Parenthoood îi este permis să ruleze reclame în valoare de 80 000 de dolari.
„Credem că un pas crucial în tot procesul de a pune capăt avortului în țara noastră constă în a satura piața online de conținut proviață puternic și transformator, și acest lucru este dovedit că poate schimba modul de gândire și să salveze vieți,” a mai spus Rose. „Lucrăm din răsputeri ca să ajungem la tineri pentru a expune industria avortului și pentru a arăta frumusețea vieții care începe de la momentul fertilizării. Cu cât suntem cenzurați mai mult de TikTok, cu atât mai multe vieți vor fi pierdute din cauza avortului. Cenzura trebuie să se oprească”.
Aceasta nu a fost prima dată când Live Action s-a luptat cu cenzura companiilor mari de tehnologie. Un raport anterior de la CBN arăta că organizația a mai fost interzisă pe TikTok în 2020 ca rezultat ale „unei erori umane făcute de un moderator”. Live Action a mai suferit cenzură din partea companiei Google în 2021, după ce motorul de căutare a șters toate reclamele lor online și nu le-a permis promovarea unui video despre dezvoltarea bebelușilor în pântece.