cross one radio logo

„De ce nu pot fi eu însămi?” strigă o fată, când află că școala ei finlandeză nu acceptă comportamentul therian (asimilat unui animal). Întrebările legate de identitate sunt tot mai frecvente în Europa, iar principalul motiv este relativismul.

Dumnezeu i-a poruncit lui Adam să clasifice lucrurile dându-le fiecăruia un nume. Diavolul caută să distrugă aceste categorii, subminând ordinea și puterea pe care omul le-a primit de la Dumnezeu. Fără a înțelege identitatea lucrurilor, cum ar putea omul să le gestioneze?

Această tendință de a elimina clasificările este vizibilă și în școlile laice de astăzi. În Finlanda, de exemplu, copiilor li se spune că sexualitatea poate fi schimbătoare. Dacă simt că aparțin sexului opus, li se va spune că au trecut printr-o „transformare” misterioasă. Chiar și copiii care se identifică ca animale (therians) pot fi încurajați să se comporte ca animalul respectiv în clasă. În loc să fie sprijiniți să crească așa cum au fost lăsați de Dumnezeu, ei sunt încurajați să adopte „noua” lor identitate.

Relativismul nu pune însă în pericol doar dezvoltarea identității copiilor; el amenință chiar și știința. Dacă oamenii pot trece de la o identitate la alta, de ce nu ar putea și creaturile sau obiectele? Fără definiții clare, fixe și obiective, știința devine imposibilă. Faptele cedează în fața sentimentelor, iar scopul — în fața autoexprimării. După cum observa profetul Daniel, adevărul ajunge să fie neglijat și călcat în picioare.

Relativismul distruge și educația artistică. Astfel, artele ajung treptat să fie doar un exercițiu de autoexprimare, lipsit de un standard de frumusețe și moralitate care să servească drept reper. De exemplu, într-un manual finlandez, copiii erau rugați să decupeze cuvinte aleatorii dintr-un articol de ziar și să le rearanjeze; rezultatul „magic” era considerat poezie.

Situația actuală îmi amintește de parabola lui Isus despre cei doi constructori: unul și-a ales o temelie solidă, celălalt a ales nisipul (deși pitoresc). În mod similar, școlile noastre au trecut de la construirea pe stânca revelației lui Dumnezeu la nisipul relativismului umanist. Dar Isus a arătat deja ce se va întâmpla: nimic construit astfel nu va rezista.

Educația creștină poate oferi copiilor o temelie solidă pentru viață, știință și artă. În calitate de creștini, putem învăța noua generație că Dumnezeu a creat lumea și că El o susține. El este Creatorul suprem, iar dorința Sa este să descoperim secretele ascunse în creație. Copiii pot fi învățați că Dumnezeu este reperul artei, pentru că frumusețea, adevărul și bunătatea sunt reale și obiective, nu întâmplătoare sau subiective.

Fiindcă Dumnezeu este Designerul lumii, copiii noștri vor crește cu un avantaj unic: nu doar că vor avea Duhul Adevărului care să-i ghideze, dar vor avea și un cadru intelectual potrivit pentru a înțelege lumea. Cu aceste avantaje, vor fi pregătiți pentru un succes real și durabil.

Relativismul pune în pericol dezvoltarea cunoașterii în zilele noastre. Din fericire, este o ideologie autocontradictorie, fără bază intelectuală solidă. Chiar și cei mici pot înțelege acest lucru. De aceea, este suficient să purtăm cu ei o scurtă discuție filozofică de două minute atunci când întâlnesc gândirea relativistă: relativismul susține că nu există adevăr absolut, deci, prin propria logică, nu poate fi absolut adevărat nici el însuși.

Sursa: CNE News